Euskara, hizkuntza akademikoa: laburpenen sistematizazioa helburu
DOI:
https://doi.org/10.59866/eia.vi67.6Gako-hitzak:
idazketa akademikoa, alfabetatzea, hizkuntza minorizatuak, Giza ZientziakLaburpena
Ingelesa hizkuntza hegemonikoa bihurtu da inpaktu handiko argitalpen zientifikoetan, eta hizkuntza gutxituak itzaletan gelditu dira. Eragin hori nabarmenagoa da ibilbide akademiko laburra daukaten eta diskurtsoaren ezaugarriak oraindik definituta ez dauzkaten euskararen gisako hizkuntza gutxituen kasuan. Lan honetan, artikulu zientifikoen laburpenen ezaugarriak aztertzen dira. Horretarako, ikerketa misto bat egiten da, non Swalesen mugimenduen teoria (1990) eta hizkuntza-azterketa bat aplikatzen diren. Emaitzen arabera, oro har ez dago homogeneotasunik, baina ezaugarri zehatz batzuetan joera batzuk identifikatu dira. Emaitza horiei esker, euskara zientziaren hedapenerako hizkuntza gisa instituzionalizatzeko erronka berriak identifika daitezke.
Deskargak
Erreferentziak
American psychological Association (2020). Publication manual of the American Psychological Association (7th ed.). https://doi.org/10.1037/000016S-000
Apalategi, Jaione (2017). «Giza eta gizarte zientziak eta pedagogia euskaraz», Uztaro 100+ (2017): 21-26. doi: https://doi.org/10.26876/uztaro.100plus.2017.4
Artetxe, Karmele (2011). Euskara unibertsitatera bidean. Eragileak eta proiektuak (1939-1990). Bilbo: Udako Euskal Unibertsitatea.
Balfour, Robert J. (2007). «University language policies, internationalism, multilingualism, and language development in the UK and South Africa», Cambridge Journal of Education 37 (2007): 35-49. doi: https://doi.org/10.1080/03057640601178998
Benneworth, Paul, Fitjar, Rune Dahl (2019). «Contextualizing the role of universities to regional development: introduction to the special issue», Regional Studies, Regional Science 6. https://doi.org/10.1080/21681376.2019.1601593
Bereziartua, Garbiñe, Boillos, Mari Mar (2020). «Laburpen zientifikoen izaera diskurtsiboa: Ikastorratza aldizkariaren azterketa», IKASTORRATZA. E-Revista de Didáctica 25 (2020): 179-207. doi: https://doi.org/10.37261/25_alea/7
Boillos, Mari Mar, Bereziartua, Garbiñe (2020). «Euskara eremu zientifikoan: Giza eta Gizarte Zientziei buruzko aldizkarietako laburpenen azterketa kuantitatiboa (2010-2019)», Fontes Linguae Vasconum 129 (2020): 141-177. doi: https://doi.org/10.35462/FLV129.5
Boillos, Mari Mar (2021). «Giza Zientzietako eta Gizarte Zientzietako abstract-ak, berdinak ote? Euskarazko laburpenen diskurtso-ezaugarriak», Revista de lenguas y literaturas catalana, gallega y vasca 26 (2021): 239-263. doi: http://revistas.uned.es/index.php/RLLCGV/article/view/32138
Canagarajah, Suresh (2004). «Multilingual Writers and the Struggle for Voice in Academic Discourse», in Negotiation of identities in multilingual contexts. Bristol: Multilingual matters: 266-289. doi: https://doi.org/10.21832/9781853596483-012
Cinar, Ridvan (2019). «Delving into social entrepreneurship in universities: Is it legitimate yet?», Regional Studies, Regional Science, 6. https://doi.org/10.1080/21681376.2019.1583602
Duff, Patricia A. (2010). «Language Socialization into Academic Discourse Communities», Annual Review of Applied Linguistics 30 (2010): 169-192. doi: https://doi.org/10.1017/S0267190510000048
Esnal, Pello (2008). Testu-antolatzaileak. Erabilera estrategikoa (Jagon Saila). Euskaltzaindiaren argitalpen zerbitzua. http://www.euskaltzaindia.net/dok/iker_jagon_tegiak/71105.pdf
Hanauer, David I., Sheridan, Cheryl L., Englander, Karen (2019). «Linguistic Injustice in the Writing of Research Articles in English as a Second Language: Data From Taiwanese and Mexican Researchers», Written Communication, 36. https://doi.org/10.1177/0741088318804821
Heuboeck, Alois, Holmes, Jasper, Nesi, Hilary (2020). «The BAWE Corpus Manual for the projet entitled "An Investigation of Genres of Assessed Writing in British Higher Education"». https://www.coventry.ac.uk/globalassets/media/global/08-new-research-section/current-projects/bawemanual-v3.pdf helbidetik eskuratua. (2020-06-23).
Hyland, Ken (2019). «Participation in Publishing: The Demoralizing Discourse of Disadvantage», in Novice Writers and Scholarly Publication. Cham, Suitza: Palgrave Macmillan, Cham: 13-33. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-319-95333-5_2
Hyland, Ken (2000). Disciplinary Discourse: Social Interactions in Academic Writing. Michigan: Longman.
Ibáñez, Romualdo, Moncada, Fernando, Santana, Andrea (2015). «Variación disciplinar en el discurso académico de la Biología y del Derecho: un estudio a partir de las relaciones de coherencia», Onomázein 32 (2015): 101-131. doi: https://doi.org/10.7764/onomazein.32.6
Iturbe, Jacinto, Txurruka, Jesus Mari, Castañeda, Aitor (2020). Amets bikoitza. Euskara zientifikotzea eta zientzia euskaratzea. Zientzia eta Teknologia Fakultatearen historia euskalduna. Bilbo: Eukal Herriko Unibertsitatearen argitalpen zerbitzua.
Larrinaga, Ane (2016). «Identidades académicas en cambio en el seno de la universidad multilingüe», Papeles del CEIC. International Journal on Collective Identity Research 2 (2016): 1-32. doi: https://doi.org/10.1387/PCEIC.15978
Lillis, Theresa, Curry, Mary Jane (2010). Academic writing in a global context: The politics and practices of publishing in English. New York, NY: Routledge.
MacDonald, Susan Peck (1990). «The literary argument and its discursive conventions», in The Writing Scholar. Studies in academic discourse. Newbury Park, Kalifornia: Sage Publications: 31-62.
Orkestra, Instituto Vasco de Competitividad (2019). «Lo que el multilingüísmo nos enseña sobre la investigación en contextos complejos». https://www.orkestra.deusto.es/es/actualidad/noticias-eventos/beyondcompetitive-ness/1853-multilinguismo-ensena-investigacion-contextos-complejos helbidetik eskuratua. (2021-06-23).
Otegi, Arantxa, Imaz, Oier, Díaz de ilarraza, Arantza, iruskieta, Mikel, Uria, Larraitz (2017). «ANALHITZA: a tool to extract linguistic information from large corpora in Humanities research», Procesamiento del Lenguaje Natural 58 (2017): 77-84.
Piqué-Noguera, Carmen (2012). «Writing business research article abstracts: A genre approach», Ibérica 24 (2012): 211-232.
Quintanilla, Angie (2016). «La organización retórica del resumen o abstract del artículo de investigación en educación», Estudios Pedagógicos 42. https://doi.org/10.4067/S0718-07052016000200016
Russel, David R. (2001). «Where do the naturalistic studies of WAC/WID point? A research review», in WAC for the new millenium: Strategies for continuing writing-across-the-curriculum programs. Urbana: NCTE: 259-298.
Samraj, Betty (2008). «A discourse analysis of master's theses across disciplines with a focus on introductions», Journal of English for Specific Purposes 7 (2008): 55-67. doi: https://doi.org/10.1016/j.jeap.2008.02.005
Swales, John M. (2004). Research Genres: Exploration and Applications. Cambridge: Cambridge University Press.
Thrower, Peter (2012). «"Eight reasons I rejected your article": A journal editor reveals the top reasons so many manuscripts don't make it to the peer review process». Elsevier Connect. https://www.elsevier.com/connect/8-reasons-i-rejected-your-article helbidetik eskuratua. (2021-06-23).
Tseng, Fan-Ping (2011). «Analysis of Move Structure and Verb Tense of Research Article Abstracts in Applied Linguistics Journals», International Journal of English Linguistics 1. (2) (2011): 27-39. https://doi.org/10.5539/ijel.v1n2p27
Unesco (2003). «Vitalidad y peligro de desaparición de las lenguas». http://www.unesco.org/new/fileadmin/MULTIMEDIA/HQ/CLT/pdf/LVE_Spanish_EDITED%20FOR%20PUBLICATION.pdf helbidetik eskuratua. (2021-06-23).
Van Dijk, Teun A. (1994). «Critical Discourse Analysis», Discourse & Society, 5 (4) (1994): 435-436. doi: https://doi.org/10.1177/0957926594005004001