Lehen Hezkuntzako haurren lagunarteko hizkera aisialdian: erdaren eragina bat-bateko adierazkortasunean

Egileak

DOI:

https://doi.org/10.59866/eia.v2i68.263

Laburpena

Ikerketa hau Euskaltzaindiaren Mintzola Egitasmoak, Ikastolen Elkarteak eta Mondragon Unibertsitateak gauzatu dute. Hain zuzen ere, eremu formalean lagunarteko hizkera lantzeak ea ikasleengan euskarazko hizkera informala areagotzeko eragin positiborik izan ote dezakeen dugu ikergai hiru erakundeok. Hemen aurkeztu dena, ikerketaren abiapuntua da. Euskal Herriko lurralde desberdinetako hamar ikastola hautatu dira, eta Lehen Hezkuntzako 4. mailako ikasleek etxean, kalean nahiz ikastolan dituzten hizkuntza-ohiturak aztertu dira lehenbizi galdetegi bidez, laginaren izaera ahalik eta xeheen ezagutzeko asmoz. Horren ostean, behaketak egin dira ikastoletako aisia-esparruetan, lagina osatzen duten haurrok lagunartean daudenean zein hizkuntzatan hitz egiten duten zehaztu ahal izateko.

Deskargak

Oraindik ez dago deskargen inguruko informaziorik.

Erreferentziak

Aizpurua, Jon (2018). «Euskararen erabilera eta erabileran eragiten duten faktore nagusiak», Bat Soziolinguistika Aldizkaria 106, 1: 29-45.

Amonarriz, Kike (2008). «Gazte hizkerak-hizkera gazteak», BAT Soziolinguistika Aldizkaria 68, 3: 167-183. (2015). «Ahozkotasuna soziolinguistikaren behatokitik», Bat Soziolinguistika Aldizkaria 96, 3: 103-127.

Arakama, Jose Mari, Arrieta, Aintzane, Lozano Joseba, Robles, Josemari, eta Urrutia, Rosa Mari (2009). IVAPeko Estilo Liburua. Zarautz: Herri Arduralaritza-ren Euskal Erakundea.

Balda, Oier (2022). Gazteen hizkeraren ezaugarriak: euskaraz «gaizki» hitz egiten ikasten. Iruñea: Nafarroako Unibertsitate Publikoa. https://academica-e.unavarra.es/xmlui/bitstream/handle/2454/43436/balda.117741-euskara_MUPES_2122.pdf?-sequence=1&isAllowed=y.

Cal Varela, Mario (1996). «Hacia una concepción prototípica de comunidad de habla: Gibraltar», Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, vol. 18, 1-2: 37-52.

Carsten, Sinner (2008). «Castellano y catalán en contacto: oralidad y contextos informales», Oihenart 23: 521-543.

Causse, Mercedes (2009). «El concepto de comunidad desde el punto de vista socio-histórico-cultural y lingüístico», Ciencia en su PC 3: 12-21.

Euskaltzaindia (2018). Euskara Batuaren Eskuliburua. Bilbo: Euskaltzaindia.

González, Juan (2008). «Metodología para el estudio de las actitudes lingüísticas», Actas del XXXVII Simposio Internacional de la Sociedad Española de Lingüística (SEL). Iruñea: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Navarra: 237-246.

Ibarra, Orreaga (2011). Nafar euskaldun gazteen ahozko diskurtsoa. Iruñea: Nafarroako Unibertsitate Publikoa.

Igarzabal, Iñigo (2014). «Kode-alternantzia eta hizkuntza ohiturak Gabiriako bi belaunalditan», Bat Soziolinguistika Aldizkaria 92-93: 229-251.

Iurrebaso, Iñaki (2019). «Hego Euskal Herriko arnasguneak zenbatzen. Arnasguneen operatibizazioaren inguruko ekarpena», Bat Soziolinguistika Aldizkaria 110, 1: 115-126.

Iurrebaso, Iñaki (2021). «Euskarazko hizkuntza-gaitasuna eta erabilera: zer dago indartsuen?, zer ahulen?», Hermes: Pentsamendu eta Historia Aldizkaria 69: 24-39.

Kasares, Paula (2010). «20 urteko nafar euskaldun hori: Nafarroako euskararen egoera zenbait gazte euskaldunen bizipenetan», Bat Soziolinguistika Aldizkaria 76, 3: 101-123.

Legarra, Endika (2019). Lagunekin euskaraz: gazteen lagunarteko hizkera lantzeko proposamen didaktikoa. Iruñea: Nafarroako Unibertsitate Publikoa. https://academica-e.unavarra.es/xmlui/handle/2454/33669. [Master Amaierako Lana].

Lukas, Jose F., Santiago, Karlos (2016). Hezkuntza-ebaluazioa. Bilbo: Euskal Herriko Unibertsitatea.

Martiarena, Ana María (2007). «Los estudios de lenguaje y género: comunidad de habla y comunidad de práctica», III Coloquio argentino de la IADA (International Association for Dialogue Analysis). La Plata: Universidad Nacional de La Plata: 418-427.

Moreno, Francisco (2005). De sociolingüística y sociología del lenguaje. Bartzelona: Ariel Letras.

Parodi, Claudia, Santa Ana, Otto (1997). «Tipología de comunidades de habla: del español rural al estándar», Nueva Revista de Filología Hispánica 45, 2: 305-320. https://doi.org/10.24201/nrfh.v45i2.1999 DOI: https://doi.org/10.24201/nrfh.v45i2.1999

Perez Gaztelu, Elixabete (2016). «Adierazkortasun zantzuak euskal gazteen txatetan», Gogoa 14: 105-130. https://doi.org/10.1387/gogoa.15632 DOI: https://doi.org/10.1387/gogoa.15632

Ramírez, Xalba (2017). «Euskararen erabilera: 12 grafiko kezkagarri», Argia (2017ko uztailaren 13an). https://www.argia.eus/albistea/euskararen-erabilera-12-grafiko-kezkagarri

Vásquez Herrera, René Alejandro (2014). «Girardot como comunidad de habla», Cuadernos de Lingüística Hispánica 25: 57-78. https://doi.org/10.19053/0121053X.3371 DOI: https://doi.org/10.19053/0121053X.3371

Zalbide, Mikel (2020). «Euskara batua eta eguneroko mintzamolde arruntak: zer dira eta zertarako? Biak nola uztartu?», Euskaltzaindia 81: 11-90.

Deskargak

Argitaratua

2023-12-28

Aipuak nola egin

Bereziartua Arruabarrena, A., Guirado Irasuegi, O., & Alonso Amezua, I. (2023). Lehen Hezkuntzako haurren lagunarteko hizkera aisialdian: erdaren eragina bat-bateko adierazkortasunean. Euskera Ikerketa Aldizkaria, 2(68), 11–39. https://doi.org/10.59866/eia.v2i68.263

Zenbakia

Atala

Ikerketa-artikuluak