Étude sur le langage amical à l’ikastola : mise en œuvre et résultats de l‘intervention sur deux années scolaires

Auteurs

DOI :

https://doi.org/10.59866/eia.v2025i10.307

Mots-clés :

Enseignement primaire, loisir, langage amical, habitudes langagières, expressions

Résumé

La présente recherche a été réalisé conjointement par le projet Mintzola d’Euskaltzaindia, l’association Ikastolen Elkartea, et l’Université de Mondragon. Au cours des années scolaires 2022-23 et 2023-24 nous avons travaillé avec les élèves de CM1 et CM2 sur plusieurs expressions couramment utilisées dans le registre amical en classe ainsi que dans la cour de récréation, ceci dans une dizaine d’ikastolas des différents territoires du Pays basque. L’objectif était d’étudier si la pratique d’un langage informel dans le contexte scolaire a un impact sur la communication amicale non-formelle.

Téléchargements

Les données relatives au téléchargement ne sont pas encore disponibles.

Références

Agirre, L. eta Eskisabel, I. (2019). Trikua esnatu da. Euskaratik feminismora eta feminismotik euskarara. Zarautz: Susa.

Aizpuru, J. (2018). «Euskararen erabilera eta erabileran eragiten duten faktore nagusiak», Bat Soziolinguistika Aldizkaria 106 (1): 29-45.

Álvarez, L. (2019). «Euskararen erabileraren aldeko motibazioak gazteengan», Eusko Ikaskuntzen XVIII. Kongresua. Geroa Elkar-Ekin (18. kongresua). Donostia: Eusko Ikaskuntza: 340-347.

Amonarriz, K (2015). «Ahozkotasuna soziolinguistikaren behatokitik», Bat Soziolinguistika Aldizkaria 96 (3):103-127.

Anduaga, E. eta Kasares, P. (2018). «Kale-erabilera: Nafarroako datuen irakurketa», Bat Soziolinguistika Aldizkaria 106 (1): 65-78.

Artetxe, M., Bereziartua, G. eta Burreso, N. (2024). «Ahozko hizkera informalerako gaitasuna eta harreman-sare informalerako hizkuntza-erabilera: azterketa kuantitatibo bat unibertsitateko gazteen testuinguruan», Euskera Ikerketa Aldizkaria 69 (1): 49-78. DOI: https://doi.org/10.59866/eia.v1i69.274

Bereziartua, A., Guirado, O. eta Alonso, I. (2023). «Lehen Hezkuntzako haurren lagunarteko hizkera aisialdian: erdaren eragina bat-bateko adierazkortasunean», Euskera Ikerketa Aldizkaria 68 (2): 11-39.

Esnaola, I. (2000). «Euskara nerabezaroan: gazteen hizkera eta motibazioa», Hik Hasi 49: 22-27. Kontsultagai: [http://zaharra.hikhasi.eus/Artikuluak/20000601/euskara-nerabezaroan-gazteen-hizkera-eta-motibazioa].

Euskararen Gizarte Erakundeen Kontseilua (2009). Euskararen erabilera areagotzeko estrategiak eskolatik abiatuta. Kontsultagai: [https://kontseilua.eus/wp-content/uploads/2015/05/Euskararen-erabilera-areagotzeko-estrategiak-LIBURUA-091106.pdf].

Euskararen Gizarte Erakundeen Kontseilua (2017). VI. Inkesta Soziolinguistikoaren eta VII. Kale Erabileraren neurketa. Kontsultagai: [https://kontseilua.eus/wp-content/uploads/2015/05/INKESTASOZIONEURKETAAZK.pdf].

Eusko Jaurlaritza (Hizkuntza, Kultura eta Politika Saila) (2024). Euskararen Adierazle Sistema. Kontsultagai: [https://www.euskadi.eus/eas].

Eusko Jaurlaritza (Hizkuntza, Kultura eta Politika Saila) (2024). VII. Inkesta Soziolinguistikoa 2021. Kontsultagai: [https://www.euskadi.eus/contenidos/informacion/eas_ikerketak/eu_def/adjuntos/VII._Inkesta_Soziolinguistikoa_2021.pdf].

Hernández, R. eta Silva, F. (2020). «Actividades lúdicas en las clases de español como lengua extranjera», Cultura, Educación y Sociedad 11 (2): 207-220. DOI: https://doi.org/10.17981/cultedusoc.11.2.2020.13

Ibarra, O. (2014). «Tipología y pragmática del code-switching vasco-castellano en el habla informal de jóvenes bilingües», Lapurdum: Euskal Ikerketen Aldizkaria 18: 23-40. DOI: https://doi.org/10.4000/lapurdum.2485

Iurrebaso, I. (2021). «Euskarazko hizkuntza-gaitasuna eta erabilera: zer dago indartsuen?, zer ahulen?» Hermes: Pentsamendu eta Historia Aldizkaria 69: 24-39.

Lantto, H. (2016). «Conversations about code-switching: contrasting ideologies of purity and authenticity in Basque bilinguals’ reactions to bilingual speech», Multilingua 35 (2): 137-61. DOI: https://doi.org/10.1515/multi-2015-0040

Martinez de Luna, I. eta Suberbiola, P. (Arrue proiektua) (2020). EAEko ikasleen euskararen erabilera eskola-giroan (2011-2017). Donostia: Eusko Jaurlaritza. Kontsultagai: [https://soziolinguistika.eus/wp-content/uploads/2013/03/arrue_2011-2017_eus.pdf].

Olasagarre, Y. eta Ramos, R. (2021). «DBH 2ko ikasleen hizkuntza atxekimendua eta gaitasuna: barne-gatazkak gainditzeko esku-hartzea», Motibazioa sustatzeko baliabideak bloga. Kontsultagai: [https://eibz.educacion.navarra.es/blogak/msb/2021/06/25/dbh-2ko-ikasleen-hizkuntza-atxekimendua-eta-gaitasuna-barne-gatazkak-gainditzeko-esku-hartzea/].

Olasagarre, Y., Ramos, R. eta Vilches, C. (2019). DBHko ikasleen hizkuntza atxikimendua hobetzeko ikerketa eta esku-hartzea. Iruñea: Nafarroako Gobernua (Hezkuntza Departamentua), UPNA, EIBZ eta Berriozarko Udala.

Ramos, R. eta Olasagarre, Y. (2022). «Soziolinguistika ez da bidea. Soziolinguistika lan egiteko marko teorikoa da, ez ikasleek ikasi beharreko eduki-multzoa», Motibazioa sustatzeko baliabideak bloga. Kontsultagai: [https://eibz.educacion.navarra.es/blogak/msb/2022/04/11/soziolinguistika-ez-da-bidea/].

Teixeira, C. (1995). A ludicidade na escola. Sao Paulo: Loyola.

Zarraga, A., Coyos, J.B., Hernández, J.M., Joly, L., Larrea, I., Martínez, L., Uranga, B. eta Bilbao, P. (2010). Soziolinguistika Eskuliburua. Gasteiz: Eusko Jaurlaritza (Kultura Saila). Kontsultagai: [https://www.euskadi.eus/contenidos/informacion/ikerketa_soziolinguistikoak/eu_def/adjuntos/SOZIOLINGUISTIKA_ESKULIBURUA-azkena.pdf].

Zalbide, M. (2011). «Hizkuntza-aldaeren lekua eta eragina eaeko eskola-munduan», in A. Sagarna, J. Lakarra eta P. Salaberri (arg.), Pirinioetako hizkuntzak: oraina eta lehena. Iker bilduma, 26. zenbakia. Bilbo: Euskaltzaindia: 339-406.

Publiée

30-10-2025

Numéro

Rubrique

Articles de recherche

Comment citer

Étude sur le langage amical à l’ikastola : mise en œuvre et résultats de l‘intervention sur deux années scolaires. (2025). Euskera Ikerketa Aldizkaria, 2(70), 229-260. https://doi.org/10.59866/eia.v2025i10.307

Articles les plus lus par le même auteur ou la même autrice