Speech among friends at the ikastola: implementation and results of a two-year intervention
DOI:
https://doi.org/10.59866/eia.v2025i10.307Keywords:
Primary Education, leisure time, informal speech, language habits, expressionsAbstract
This research was carried out together by the Mintzola Project of Euskaltzaindia, Ikastolen Elkartea association, and Mondragon University. During the 2022-23 and 2023-24 academic years, we worked both in the classroom and during the students’ leisure time on various expressions commonly used in informal speech; the participants were primary school students in the fourth and fifth grades in ten ikastolas in different territories of the Basque Country. The purpose of this study was to examine whether the development of informal speech in a school context had an effect on informal speech among friends.
Downloads
References
Agirre, L. eta Eskisabel, I. (2019). Trikua esnatu da. Euskaratik feminismora eta feminismotik euskarara. Zarautz: Susa.
Aizpuru, J. (2018). «Euskararen erabilera eta erabileran eragiten duten faktore nagusiak», Bat Soziolinguistika Aldizkaria 106 (1): 29-45.
Álvarez, L. (2019). «Euskararen erabileraren aldeko motibazioak gazteengan», Eusko Ikaskuntzen XVIII. Kongresua. Geroa Elkar-Ekin (18. kongresua). Donostia: Eusko Ikaskuntza: 340-347.
Amonarriz, K (2015). «Ahozkotasuna soziolinguistikaren behatokitik», Bat Soziolinguistika Aldizkaria 96 (3):103-127.
Anduaga, E. eta Kasares, P. (2018). «Kale-erabilera: Nafarroako datuen irakurketa», Bat Soziolinguistika Aldizkaria 106 (1): 65-78.
Artetxe, M., Bereziartua, G. eta Burreso, N. (2024). «Ahozko hizkera informalerako gaitasuna eta harreman-sare informalerako hizkuntza-erabilera: azterketa kuantitatibo bat unibertsitateko gazteen testuinguruan», Euskera Ikerketa Aldizkaria 69 (1): 49-78. DOI: https://doi.org/10.59866/eia.v1i69.274
Bereziartua, A., Guirado, O. eta Alonso, I. (2023). «Lehen Hezkuntzako haurren lagunarteko hizkera aisialdian: erdaren eragina bat-bateko adierazkortasunean», Euskera Ikerketa Aldizkaria 68 (2): 11-39.
Esnaola, I. (2000). «Euskara nerabezaroan: gazteen hizkera eta motibazioa», Hik Hasi 49: 22-27. Kontsultagai: [http://zaharra.hikhasi.eus/Artikuluak/20000601/euskara-nerabezaroan-gazteen-hizkera-eta-motibazioa].
Euskararen Gizarte Erakundeen Kontseilua (2009). Euskararen erabilera areagotzeko estrategiak eskolatik abiatuta. Kontsultagai: [https://kontseilua.eus/wp-content/uploads/2015/05/Euskararen-erabilera-areagotzeko-estrategiak-LIBURUA-091106.pdf].
Euskararen Gizarte Erakundeen Kontseilua (2017). VI. Inkesta Soziolinguistikoaren eta VII. Kale Erabileraren neurketa. Kontsultagai: [https://kontseilua.eus/wp-content/uploads/2015/05/INKESTASOZIONEURKETAAZK.pdf].
Eusko Jaurlaritza (Hizkuntza, Kultura eta Politika Saila) (2024). Euskararen Adierazle Sistema. Kontsultagai: [https://www.euskadi.eus/eas].
Eusko Jaurlaritza (Hizkuntza, Kultura eta Politika Saila) (2024). VII. Inkesta Soziolinguistikoa 2021. Kontsultagai: [https://www.euskadi.eus/contenidos/informacion/eas_ikerketak/eu_def/adjuntos/VII._Inkesta_Soziolinguistikoa_2021.pdf].
Hernández, R. eta Silva, F. (2020). «Actividades lúdicas en las clases de español como lengua extranjera», Cultura, Educación y Sociedad 11 (2): 207-220. DOI: https://doi.org/10.17981/cultedusoc.11.2.2020.13
Ibarra, O. (2014). «Tipología y pragmática del code-switching vasco-castellano en el habla informal de jóvenes bilingües», Lapurdum: Euskal Ikerketen Aldizkaria 18: 23-40. DOI: https://doi.org/10.4000/lapurdum.2485
Iurrebaso, I. (2021). «Euskarazko hizkuntza-gaitasuna eta erabilera: zer dago indartsuen?, zer ahulen?» Hermes: Pentsamendu eta Historia Aldizkaria 69: 24-39.
Lantto, H. (2016). «Conversations about code-switching: contrasting ideologies of purity and authenticity in Basque bilinguals’ reactions to bilingual speech», Multilingua 35 (2): 137-61. DOI: https://doi.org/10.1515/multi-2015-0040
Martinez de Luna, I. eta Suberbiola, P. (Arrue proiektua) (2020). EAEko ikasleen euskararen erabilera eskola-giroan (2011-2017). Donostia: Eusko Jaurlaritza. Kontsultagai: [https://soziolinguistika.eus/wp-content/uploads/2013/03/arrue_2011-2017_eus.pdf].
Olasagarre, Y. eta Ramos, R. (2021). «DBH 2ko ikasleen hizkuntza atxekimendua eta gaitasuna: barne-gatazkak gainditzeko esku-hartzea», Motibazioa sustatzeko baliabideak bloga. Kontsultagai: [https://eibz.educacion.navarra.es/blogak/msb/2021/06/25/dbh-2ko-ikasleen-hizkuntza-atxekimendua-eta-gaitasuna-barne-gatazkak-gainditzeko-esku-hartzea/].
Olasagarre, Y., Ramos, R. eta Vilches, C. (2019). DBHko ikasleen hizkuntza atxikimendua hobetzeko ikerketa eta esku-hartzea. Iruñea: Nafarroako Gobernua (Hezkuntza Departamentua), UPNA, EIBZ eta Berriozarko Udala.
Ramos, R. eta Olasagarre, Y. (2022). «Soziolinguistika ez da bidea. Soziolinguistika lan egiteko marko teorikoa da, ez ikasleek ikasi beharreko eduki-multzoa», Motibazioa sustatzeko baliabideak bloga. Kontsultagai: [https://eibz.educacion.navarra.es/blogak/msb/2022/04/11/soziolinguistika-ez-da-bidea/].
Teixeira, C. (1995). A ludicidade na escola. Sao Paulo: Loyola.
Zarraga, A., Coyos, J.B., Hernández, J.M., Joly, L., Larrea, I., Martínez, L., Uranga, B. eta Bilbao, P. (2010). Soziolinguistika Eskuliburua. Gasteiz: Eusko Jaurlaritza (Kultura Saila). Kontsultagai: [https://www.euskadi.eus/contenidos/informacion/ikerketa_soziolinguistikoak/eu_def/adjuntos/SOZIOLINGUISTIKA_ESKULIBURUA-azkena.pdf].
Zalbide, M. (2011). «Hizkuntza-aldaeren lekua eta eragina eaeko eskola-munduan», in A. Sagarna, J. Lakarra eta P. Salaberri (arg.), Pirinioetako hizkuntzak: oraina eta lehena. Iker bilduma, 26. zenbakia. Bilbo: Euskaltzaindia: 339-406.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Idurre Alonso Amezua, Aritz Bereziartua Arruabarrena, Jon Mentxakatorre Odriozola, Xabier Lasa Agirrezabal

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
 
						 
							


