Gazteak, euskara eta aisialdia Ipar Euskal Herrian ("Gazteen aisialdia eta euskara" Jagon jardunaldia)

Egileak

  • Erramun Baxok Euskaltzaindia
  • Jean-Baptiste Coyos Euskaltzaindia

DOI:

https://doi.org/10.59866/eia.v2i55.209

Gako-hitzak:

gazteak, aisialdia, euskara, Ipar Euskal Herria

Laburpena

Lan honetan euskal eskolaren egungo erronka handienetakoa den ikasle etorki-nen euskalduntzea aztertzen da. Zehazki, adin ezberdineko sei ikasle etorkinen euskararen ikaskuntza aztertzea da helburua, horretarako, ikasleek testu­genero batean (ipuin­kontaketan) dituzten trebetasunak eta zailtasunak aztertuz. Hizkun­tzaren alderdi testual­diskurtsiboak eta gramatikalak dira aztergai. Emaitzek erakusten dute ikasleek, oro har, ipuin-kontaketarako hainbat trebetasun testual-diskur tsibo (kontaketarako autonomia, planifikazioa) bereganatu dituztela eta bai-ta euskal gramatikaren ezaugarri bat ere (ergatiboa). Baina ikasleen artean dauden aldeak ere nabarmen tzen dira. Ondoriozta tzen da ikasle etorkinen euskarazko tre-betasunen atzean D ereduko eskolatzea dagoela, baina baita eskolaz kanpoko ingu-ru euskaldunaren eragina ere.

Deskargak

Oraindik ez dago deskargen inguruko informaziorik.

Downloads

Argitaratuta

2011-10-30

Aipuak nola egin

Baxok, E., & Coyos, J.-B. (2011). Gazteak, euskara eta aisialdia Ipar Euskal Herrian ("Gazteen aisialdia eta euskara" Jagon jardunaldia). Euskera Ikerketa Aldizkaria, 2(55), 627–647. https://doi.org/10.59866/eia.v2i55.209

Zenbakia

Atala

Ikerketa-artikuluak