Gazteak, euskara eta aisialdia Ipar Euskal Herrian ("Gazteen aisialdia eta euskara" Jagon jardunaldia)
DOI:
https://doi.org/10.59866/eia.v2i55.209Gako-hitzak:
gazteak, aisialdia, euskara, Ipar Euskal HerriaLaburpena
Lan honetan euskal eskolaren egungo erronka handienetakoa den ikasle etorki-nen euskalduntzea aztertzen da. Zehazki, adin ezberdineko sei ikasle etorkinen euskararen ikaskuntza aztertzea da helburua, horretarako, ikasleek testugenero batean (ipuinkontaketan) dituzten trebetasunak eta zailtasunak aztertuz. Hizkuntzaren alderdi testualdiskurtsiboak eta gramatikalak dira aztergai. Emaitzek erakusten dute ikasleek, oro har, ipuin-kontaketarako hainbat trebetasun testual-diskur tsibo (kontaketarako autonomia, planifikazioa) bereganatu dituztela eta bai-ta euskal gramatikaren ezaugarri bat ere (ergatiboa). Baina ikasleen artean dauden aldeak ere nabarmen tzen dira. Ondoriozta tzen da ikasle etorkinen euskarazko tre-betasunen atzean D ereduko eskolatzea dagoela, baina baita eskolaz kanpoko ingu-ru euskaldunaren eragina ere.