Eleaniztasuna eta euskara: hegoaldeko haur eta lehen hezkuntza irakasleen usteak eta jarrerak
DOI:
https://doi.org/10.59866/eia.vi67.5Gako-hitzak:
eleaniztasuna, irakasleen usteak, Haur eta Lehen hezkuntzako irakasleak, hizkuntza minorizatua, hezkuntza eleaniztunaLaburpena
Ikerlanaren helburua da Hegoaldeko Haur eta Lehen Hezkuntza irakasleek euskara, gaztelania, ingeles eta frantsesarekiko usteak neurtzea honako bost alorretan: bat, norberaren hizkuntza-mailan; bi, hizkuntza bakoitzari emaniko garrantzian; hiru, hizkuntza horiek ikasteko zailtasunean; lau, ikerketan baliatutako galdetegiko hizkuntza-hautaketan, eta bost,hizkuntza-hautaketa horren arrazoian. Emaitzek irakasleen hizkuntza-usteak eta -jarrerak sakonago ezagutzea ahalbidetuko dute
Deskargak
Erreferentziak
Amonarriz, K. (2019). Euskararen bidegurutzetik. Elkar.
Azurmendi, N., Anduaga, U., Uranga, B., & Goikoetxea, G. (2018). «Arduradun politikoek, eragile sozialek eta unibertsitateko adituek esandakoaren kronika», Udako Ikastaroko mahai-inguruak. BAT Soziolinguista Aldizkaria, 2018(106), 147-175.
Basque Autonomous Community. (1982). Law for the Normalization of Basque. Ley 10/1982, BOPV 16-12-1982.
Borg, S. (2003). «Teacher cognition in language teaching: A review of research on what language teachers think, know, believe, and do». Language Teaching, 36(02), 81-109. https://doi.org/10.1017/S0261444803001903
Borg, S. (2006). Teacher Cognition and Teacher Education: Research and Practice. Continuum.
Borg, S. (2011). «The impact of in-service teacher education on language teachers' beliefs». System, 39(3), 370-380. https://doi.org/10.1016/j.system.2011.07.009
Cenoz, J., & Gorter, D. (2014). Focus on Multilingualism as an Approach in Educational Contexts (239-254. or.). https://doi.org/10.1007/978-94-007-7856-6_13
Cenoz, J. (2019a). «Minority Languages, National State Languages, and English in Europe: Multilingual Education in the Basque Country and Friesland». Journal of Multilingual Education Research, 9(1), 61-77.
Cenoz, J. (2019b). «Multilingualism, Translanguaging, and Minority Languages in SLA». Modern Language Journal, 103, 130-135. https://doi.org/10.1111/modl.12529
Cenoz, J., & Santos, A. (2020). «Implementing pedagogical translanguaging in trilingual schools». System, 92, 102273. https://doi.org/10.1016/j.system.2020.102273
Conteh, J., & Meier, G. (2014). The Multilingual Turn in Languages Education. Multilingual Matters. https://doi.org/10.21832/9781783092246
Erdocia, I. (2018). «Medium of instruction ideologies: accommodation of multilingualism in the bilingual regime of Navarre». Current Issues in Language Planning, 20(3), 1-25. https://doi.org/10.1080/14664208.2018.1503457
Eusko Jaurlaritza (2016). Seigarren inkesta soziolinguistikoa. Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritza. Retrieved from https://www.irekia.euskadi.eus/uploads/attachments/9954/VI_INK_SOZLG-EH_eus.pdf?1499236557eustat.
Eusko Jaurlaritza (2022). Unibertsitatetik kanpoko araubide orokorreko irakaskuntzetan matrikulatutako ikasleak, Euskal AEn, lurralde eta irakaskuntza-mailaren arabera, zentroaren titulartasunari eta hizkuntza ereduari jarraiki. https://www.euskadi.eus/contenidos/informacion/matricula_graficos_evolutivos/eu_def/adjuntos/EAE_eredua_OBLIG.pdf
García, l., Arratibel, N., & Irizar, A. (2017). «Euskararen ezagutza eta erabilera binomioa: Mondragon Unibertsitateko Humanitate eta Hezkuntza Zientzien fakultateko 1. mailako ikasleak ulertzeko gakoak». BAT Soziolinguistika Aldizkaria, 4(105), 163-199.
García, O., & Otheguy, R. (2020). «Plurilingualism and translanguaging: commonalities and divergences». International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 23(1), 17-35. https://doi.org/10.1080/13670050.2019.1598932
Gorter, D., & Arocena, E. (2020). «Teachers' beliefs about multilingualism in a course on translanguaging». System, 92, 102272. https://doi.org/10.1016/j.system.2020.102272
Li, X. (2012). «The role of Teachers' Beliefs in the Language Teaching-Learning Process». Theory and Practice in Language Studies, 2(7), 1397-1402. https://doi.org/10.4304/tpls.2.7.1397-1402
Martínez de Luna, I. (2018). «Euskararen biziberritzea, eleaniztasunaren garaiko erronka». BAT Soziolinguista Aldizkaria, 106(1), 47-64. http://www.soziolinguistika.org/files/inaki_mtnez_de_luna_106.pdf
May, S. (2013). The Multilingual Turn: Implications for SLA, TESOL, and Bilingual Education (S. May (ed.)). Routledge. https://doi.org/10.43249780203113493
Nafarroako Foru Komunitatea. (1986). 18/1986 Foru Legea, abenduaren 15ekoa, euskarari buruzkoa. http://www.navarra.es/NR/exeres/80CF3F15-A9C6-40B2-867B-F7C50905CCD6.htm
Nafarroako Foru Komunitatea (1988). Decreto Foral 159/1988, de 19 de Mayo, por el que se regula la incorporación y uso del vascuence en la enseñanza no universitaria de Navarra. http://www.lexnavarra.navarra.es/detalle.asp?r=28807
Nafarroako Foru Komunitatea (2015). 24/2015 Foru Dekretua, apirilaren 22koa, Nafarroako Foru Komunitatean Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako irakaskuntzen curriculuma ezartzen duena. https://bon.navarra.es/eu/iragarkia/-/texto/2015/127/0/
Nastat (2020). Unibertsitatetik kanpoko araubide orokorreko irakaskuntzetan matrikulatutako ikasleak. https://administracionelectronica.navarra.es/GN.InstitutoEstadistica.Web/informacionestadistica.aspx?R=1&E=3
Pajares, M. F. (1992). «Teachers' beliefs and educational research: Cleaning up a messy construct». Review of Educational Research, 62(3), 307-332. https://doi.org/10.3102/00346543062003307
Sorolla, N., Altuna, O., & Larrea, I. (2019). Euskararen erabilerarekin lotura duten faktoreak Udalerri mailako analisia: udalerri mailako analisia Laburpena eta ondorioak. Soziolinguistika Klusterra.
Deskargak
Argitaratua
Aipuak nola egin
Zenbakia
Atala
Finantzaketa-datuak
-
Eusko Jaurlaritza
Diru-laguntzaren zenbakiak (IT 1666-22) -
Agencia Estatal de Investigación
Diru-laguntzaren zenbakiak PID2019-105818GB-100