Eleaniztasuna eta euskara: hegoaldeko haur eta lehen hezkuntza irakasleen usteak eta jarrerak

Egileak

DOI:

https://doi.org/10.59866/eia.vi67.5

Gako-hitzak:

eleaniztasuna, irakasleen usteak, Haur eta Lehen hezkuntzako irakasleak, hizkuntza minorizatua, hezkuntza eleaniztuna

Laburpena

Ikerlanaren helburua da Hegoaldeko Haur eta Lehen Hezkuntza irakasleek euskara, gaztelania, ingeles eta frantsesarekiko usteak neurtzea honako bost alorretan: bat, norberaren hizkuntza-mailan; bi, hizkuntza bakoitzari emaniko garrantzian; hiru, hizkuntza horiek ikasteko zailtasunean; lau, ikerketan baliatutako galdetegiko hizkuntza-hautaketan, eta bost,hizkuntza-hautaketa horren arrazoian. Emaitzek irakasleen hizkuntza-usteak eta -jarrerak sakonago ezagutzea ahalbidetuko dute

Deskargak

Oraindik ez dago deskargen inguruko informaziorik.

Erreferentziak

Amonarriz, K. (2019). Euskararen bidegurutzetik. Elkar.

Azurmendi, N., Anduaga, U., Uranga, B., & Goikoetxea, G. (2018). «Arduradun politikoek, eragile sozialek eta unibertsitateko adituek esandakoaren kronika», Udako Ikastaroko mahai-inguruak. BAT Soziolinguista Aldizkaria, 2018(106), 147-175.

Basque Autonomous Community. (1982). Law for the Normalization of Basque. Ley 10/1982, BOPV 16-12-1982.

Borg, S. (2003). «Teacher cognition in language teaching: A review of research on what language teachers think, know, believe, and do». Language Teaching, 36(02), 81-109. https://doi.org/10.1017/S0261444803001903

Borg, S. (2006). Teacher Cognition and Teacher Education: Research and Practice. Continuum.

Borg, S. (2011). «The impact of in-service teacher education on language teachers' beliefs». System, 39(3), 370-380. https://doi.org/10.1016/j.system.2011.07.009

Cenoz, J., & Gorter, D. (2014). Focus on Multilingualism as an Approach in Educational Contexts (239-254. or.). https://doi.org/10.1007/978-94-007-7856-6_13

Cenoz, J. (2019a). «Minority Languages, National State Languages, and English in Europe: Multilingual Education in the Basque Country and Friesland». Journal of Multilingual Education Research, 9(1), 61-77.

Cenoz, J. (2019b). «Multilingualism, Translanguaging, and Minority Languages in SLA». Modern Language Journal, 103, 130-135. https://doi.org/10.1111/modl.12529

Cenoz, J., & Santos, A. (2020). «Implementing pedagogical translanguaging in trilingual schools». System, 92, 102273. https://doi.org/10.1016/j.system.2020.102273

Conteh, J., & Meier, G. (2014). The Multilingual Turn in Languages Education. Multilingual Matters. https://doi.org/10.21832/9781783092246

Erdocia, I. (2018). «Medium of instruction ideologies: accommodation of multilingualism in the bilingual regime of Navarre». Current Issues in Language Planning, 20(3), 1-25. https://doi.org/10.1080/14664208.2018.1503457

Eusko Jaurlaritza (2016). Seigarren inkesta soziolinguistikoa. Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritza. Retrieved from https://www.irekia.euskadi.eus/uploads/attachments/9954/VI_INK_SOZLG-EH_eus.pdf?1499236557eustat.

Eusko Jaurlaritza (2022). Unibertsitatetik kanpoko araubide orokorreko irakaskuntzetan matrikulatutako ikasleak, Euskal AEn, lurralde eta irakaskuntza-mailaren arabera, zentroaren titulartasunari eta hizkuntza ereduari jarraiki. https://www.euskadi.eus/contenidos/informacion/matricula_graficos_evolutivos/eu_def/adjuntos/EAE_eredua_OBLIG.pdf

García, l., Arratibel, N., & Irizar, A. (2017). «Euskararen ezagutza eta erabilera binomioa: Mondragon Unibertsitateko Humanitate eta Hezkuntza Zientzien fakultateko 1. mailako ikasleak ulertzeko gakoak». BAT Soziolinguistika Aldizkaria, 4(105), 163-199.

García, O., & Otheguy, R. (2020). «Plurilingualism and translanguaging: commonalities and divergences». International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 23(1), 17-35. https://doi.org/10.1080/13670050.2019.1598932

Gorter, D., & Arocena, E. (2020). «Teachers' beliefs about multilingualism in a course on translanguaging». System, 92, 102272. https://doi.org/10.1016/j.system.2020.102272

Li, X. (2012). «The role of Teachers' Beliefs in the Language Teaching-Learning Process». Theory and Practice in Language Studies, 2(7), 1397-1402. https://doi.org/10.4304/tpls.2.7.1397-1402

Martínez de Luna, I. (2018). «Euskararen biziberritzea, eleaniztasunaren garaiko erronka». BAT Soziolinguista Aldizkaria, 106(1), 47-64. http://www.soziolinguistika.org/files/inaki_mtnez_de_luna_106.pdf

May, S. (2013). The Multilingual Turn: Implications for SLA, TESOL, and Bilingual Education (S. May (ed.)). Routledge. https://doi.org/10.43249780203113493

Nafarroako Foru Komunitatea. (1986). 18/1986 Foru Legea, abenduaren 15ekoa, euskarari buruzkoa. http://www.navarra.es/NR/exeres/80CF3F15-A9C6-40B2-867B-F7C50905CCD6.htm

Nafarroako Foru Komunitatea (1988). Decreto Foral 159/1988, de 19 de Mayo, por el que se regula la incorporación y uso del vascuence en la enseñanza no universitaria de Navarra. http://www.lexnavarra.navarra.es/detalle.asp?r=28807

Nafarroako Foru Komunitatea (2015). 24/2015 Foru Dekretua, apirilaren 22koa, Nafarroako Foru Komunitatean Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako irakaskuntzen curriculuma ezartzen duena. https://bon.navarra.es/eu/iragarkia/-/texto/2015/127/0/

Nastat (2020). Unibertsitatetik kanpoko araubide orokorreko irakaskuntzetan matrikulatutako ikasleak. https://administracionelectronica.navarra.es/GN.InstitutoEstadistica.Web/informacionestadistica.aspx?R=1&E=3

Pajares, M. F. (1992). «Teachers' beliefs and educational research: Cleaning up a messy construct». Review of Educational Research, 62(3), 307-332. https://doi.org/10.3102/00346543062003307

Sorolla, N., Altuna, O., & Larrea, I. (2019). Euskararen erabilerarekin lotura duten faktoreak Udalerri mailako analisia: udalerri mailako analisia Laburpena eta ondorioak. Soziolinguistika Klusterra.

Deskargak

Argitaratua

2022-11-30

Aipuak nola egin

Gartziarena, M., & Altuna, J. (2022). Eleaniztasuna eta euskara: hegoaldeko haur eta lehen hezkuntza irakasleen usteak eta jarrerak. Euskera Ikerketa Aldizkaria, (67), 11–31. https://doi.org/10.59866/eia.vi67.5

Zenbakia

Atala

Ikerketa-artikuluak

Finantzaketa-datuak