Arikala: aisialdi antolatua eta euskararen hizkera informalaren lanketa hezkuntza-testuinguru formalean
DOI:
https://doi.org/10.59866/eia.v2025i10.304Gako-hitzak:
euskara, eskola, hizkera informala, aisialdi antolatua, motibazioa, hizkuntza-atxikimenduaLaburpena
Ondorengo orrialdeetan, hizkera informala, aisialdi antolatua, hezkuntza formala, motibazioa eta atxikimendua lotzen dituen marko teorikoan kokatutako ikerketa-lana aurkeztu da. Hala, metodologia ludikoaren eta aisialdi antolatuaren bitartez euskararen hizkera informala landu ostean, esku-hartzeek haurrengan utzitako bizipenak eta izandako inpaktua aztertu dira. Ikerketa-metodo mistoaren eta diseinu konkurrentearen barruan garatu da, eta Arikala programan parte hartu duten Nafarroako bi ikastolatako haurrek (n = 86) eta Euskal Herriko beste zortzi ikastolatan programa bera aplikatzen duten irakasleek zein hezitzaileek (n = 32) parte hartu dute. Emaitzak datu kualitatiboak eta kuantitatiboak triangulatuz aztertu dira, eta ateratako ondorio nagusien artean nabarmendu da, esku-hartzeen bitartez haurrek euskararekiko motibazioa eta atxikimendua garatu dutela. Era berean, programaren aplikazioak parte-hartzaileen gehiengoan inpaktu positiboa izan duen arren, egindako analisi estatistikoetan desberdintasun esanguratsuak atzeman dira 1Haren (lehen hizkuntza) eta generoaren arabera: euskara 1H dutenek eta neskek onura handiagoak hartu dituztelakoa daukate. Orobat, irakasleen eta aisialdiko hezitzaileen bizipenei erreparatuta, hizkera informala lantzeko prestakuntza espezifikoaren beharra dagoela ondorioztatu da.
Deskargak
Erreferentziak
Aizencang, Noemi (2005). Jugar, aprender y enseñar. Relaciones que potencian los aprendizajes escolares. Argentina: Manantial.
Aleman, S. (2023). «Sarrera», in Euskarazko ahozko jarduna Nafarroako gaztetxoen artean. Egoera eta aukera berriak, S. Aleman (arg.). Jagon bilduma, 24. Bilbo: Euskaltzaindia: 9-11.
Amonarriz, Kike (2015). «Ahozkotasuna Soziolinguistikaren Behatokitik», Bat Soziolinguitika Aldizkaria 96: 103-127.
Antero, Amaia, Artolazabal, Amaia, Garaialde, Esther eta Ibarzabal, Zigor (2023). Bazatoz? Ikastolen Hezkuntza Marko Orokorra. Andoain: Ikastolen Elkartea.
Apodaka, Eduardo eta Morales, Jordi (2017). «Hiztun kategorietatik hizkuntza praktiken erregistroetara: erabilera sustatzeko neurriaren bila», Bat Soziolinguistika Aldizkaria 104: 95-137.
Arratibel, Nekane, García, Letizia eta Irastortza, Joxpi (2021). «Mondragon Unibertsitateko HUHEZIko ikasle hasiberrien hizkuntza-hautuak eta arrazoiak», Uztaro 119: 143-165. Kontsultagai: [https://doi.org/10.26876/uztaro.119.2021.8]. DOI: https://doi.org/10.26876/uztaro.119.2021.8
Artetxe Miren, Bereziartua, Garbiñe eta Burreso, Naroa (2024). «Ahozko hizkera informalerako gaitasuna eta harreman-sare informaletako hizkuntza-erabilera: azterketa kuantitatibo bat unibertsitateko gazteen testuinguruan», Euskera Ikerketa Aldizkaria 69 (1): 49-78. Kontsultagai: [https://doi.org/10.59866/eia.v1i69.274]. DOI: https://doi.org/10.59866/eia.v1i69.274
Artola, Itxaro (2013). «Euskararen ainguralekuak Arrasateko hizkuntza-portaeran: zergatik eta non hitz egiten duten euskaraz», Bat Soziolinguistika Aldizkaria 89: 61-83.
Baena, Antonio eta Ruiz, Pedro Jesús (2016). «El juego motor como actividad física organizada en la enseñanza y la recreación», EmásF: Revista Digital de Educación Física 38: 73-86. Kontsultagai: [https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=5351993].
Baraibar, Helena eta Bereziartua, Aritz (2023). Ikastolen aisia markoa. Donostia: Ikastolen Elkartea.
Barandiaran, A. (2023). «Hezkuntza ez-formala euskal eragileak sortzeko bide», in Euskarazko ahozko jarduna Nafarroako gaztetxoen artean. Egoera eta aukera berriak, S. Aleman (arg.). Jagon bilduma, 24. Bilbo: Euskaltzaindia: 61-69.
Barrios, Mikel, Osa, Erramun, Muñoa, Inma, Elorza, Itziar eta Boan, Kristina (2008). Zenbait orientabide erregistroen trataeraz. Bilbo: Euskaltzaindia.
Benítez, María Isabel (2009). «El juego como herramienta de aprendizaje», Innovación y Experiencias Educativas 16 (marzo de 2009). (Aldizkari digitala). Kontsultagai: [https://archivos.csif.es/archivos/andalucia/ensenanza/revistas/csicsif/revista/pdf/Numero_16/MARIA%20ISABEL_BENITEZ_1.pdf].
Bereziartua, Aritz, Guirado, Odei eta Alonso, Idurre (2023). «Lehen Hezkuntzako haurren lagunarteko hizkera aisialdian: erdaren eragina bat-bateko adierazkortasunean», Euskera Ikerketa Aldizkaria 68 (2): 11-39. Kontsultagai: [https://doi.org/10.59866/eia.v2i68.263]. DOI: https://doi.org/10.59866/eia.v2i68.263
Bernales, Margarita, Cabiases, Báltica, Obach, Alexandra eta Maturana, Andrés (2015). «Investigación traslacional en salud: un camino para la investigación pragmática e interdisciplinaria», Revista Médica de Chile 143: 128-129. Kontsultagai: [http://dx.doi.org/10.4067/S0034]. DOI: https://doi.org/10.4067/S0034-98872015000100020
Brofenbrenner, Urie (1977). «Toward an experimental ecology of human development», American Psychologist 7 (2): 513-531. DOI: https://doi.org/10.1037//0003-066X.32.7.513
Camardons, Jordi (2011). «Irudimen eta heziketa soziolinguistikoa: Herrialde Katalanetan heziketa soziolinguistikoa dibulgatzea eta lantzea», Bat Soziolinguistika Aldizkaria 2-3: 281-300.
Campos, Agustín C. (2009). Métodos mixtos de investigación. Colombia: Magisterio.
Camps, Victoria (2022). Breve historia de la ética. Bartzelona: RBA.
Cenoz, Jasone eta Santos, Alaitz (2017). «Komunikazio-antsietatea euskara bigarren hizkuntza dutenengan», Fontes Linguae Vasconum 124: 369-387. DOI: https://doi.org/10.35462/flv124.6
Cenoz, Jasone (2021). «La enseñanza del español desde una perspectiva multilingüe» in Internacionalización y enseñanza de español como LE/L2. Plurilingüismo y comunicación intercultural, M. Saracho-Arnáiz eta H. Otero-Doval (arg.), ASELE (2021): 21-31. Kontsultagai: [https://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/asele/pdf/30/30_0001.pdf].
Cortés, Alexandra (2004). «La herencia de la teoría ecológica de Bronfenbrenner», Innovación Educativa 14: 51-65.
Dewaele, Jean-Marc (2010). Emotions in Multiple Languages. Basingstoke: Palgrave Macmillan. DOI: https://doi.org/10.1057/9780230289505
Díaz, Ildefonso Gustavo (2012). «El juego lingüístico: una herramienta pedagógica en las clases de idiomas», Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas 7: 97-102. Kontsultagai: [https://doi.org/10.4995/rlyla.2012.947]. DOI: https://doi.org/10.4995/rlyla.2012.947
Dörnyei. Zoltán (2020). «Foreword», in Contemporary language motivation theory. 60 years since Gardner and Lambert (1959), A.H. Al-Hoorie eta P.D. MacIntyre (arg.). Bristol: Multilingual Matters. DOI: https://doi.org/10.21832/9781788925211-003
Dosil, María, Alonso, Israel, Morata, Txus, Iglesias, Edgar, Mencía, Laura eta Celáa, Eneko (2023). «Impulsar el desarrollo comunitario desde el ocio educativo: algunas claves, dificultades, oportunidades y retos», Zerbitzuan: Gizarte Zerbitzuetarako Aldizkaria 80: 101-110. Kontsultagai: [https://doi.org/10.5569/1134-7147.80.07]. DOI: https://doi.org/10.5569/1134-7147.80.07
Eizmendi, Iñaki, Uriarte, Aitor, Zubillaga, Olatz eta Errasti, Arantzazu (2007). «Hezitzaileek asko egin dezakete euskararen erabilera sustatzeko», Bat Soziolinguistika Aldizkaria 63: 117-129.
Elorza, Inma, Boan, Itziar, Muñoa, Kristina, Urruzmendi, Inma, Barrios, Mikel eta Osa, Erramun (2009). Ikastolen Hizkuntz Proiektua. Zamudio: Euskal Herriko Ikastolen Konfederazioa.
Erize, Xabier (2016). «Euskal herritarren portaera linguistikoen motibo subjektiboen bilakaera (1991-2016), eta aurrera begirako bideak», Bat Soziolinguistika Aldizkaria 99 (2): 113-177.
Escalante, Elsa Lucía, Herrón, Mauricio, Agirre, Camilo Ernesto eta Ferrer, María Angélica (2020). «Métodos mixtos en la investigación socioeducativa», in Intervención educativa en contextos sociales. Fundamentos e investigación, estrategias y educación social en el ciclo vital, F.J. del Pozo Serrano (arg.). Kolonbia: Universidad del Norte: 133-149. DOI: https://doi.org/10.2307/j.ctv1cfthrh.10
Esnaola, Aitor eta Egibar, Mikel (2007). «Euskal ludikotasuna erabiliz, euskara indartu», Bat Soziolinguistika Aldizkaria 63: 67-72.
Etxeberria, Felix (2003). Hizkuntzaren psikopedagogia. Usurbil: Elhuyar Edizioak.
Euskaltzaindia (2023). «Arikala: ikasleen artean lagunarteko euskara sustatzeko ikerketa-ekintza berritzailea», Plazaberri (2023ko martxoaren 9a).
Euskararen Gizarte Erakundeen Kontseilua (2009). Euskararen erabilera areagotzeko estrategiak eskolatik abiatuta. Oñati: Euskararen Gizarte Erakundeen Kontseilua.
Falcettoni, Nicolás Gabriel (2020). «El valor educativo del juego en la construcción ciudadana», Lúdica Pedagógica 32 (1): 7-14. Kontsultagai: [https://doi.org/10.17227/ludica.num32-12178]. DOI: https://doi.org/10.17227/ludica.num32-12178
Fantini, Alvino (1982). La adquisición del lenguaje en un niño bilingüe. Bartzelona: Herder.
Fishman, Joshua (1993). «Eskolaren mugak hizkuntza biziberritzeko saioan», Bat Soziolinguistika Aldizkaria 10: 37-46.
Forni, Pablo eta Grande, Pablo de (2019). «Triangulación y métodos mixtos en las ciencias sociales contemporáneas», Revista Mexicana de Sociología 82 (1): 159-189. Kontsultagai: [https://doi.org/10.22201/iis.01882503p.2020.1.58064]. DOI: https://doi.org/10.22201/iis.01882503p.2020.1.58064
Frías, Dolores (2024). Apuntes de estimación de la fiabilidad de consistencia interna de los ítems de un instrumento de medida. Valentzia: Universidad de Valencia. (Argitalpen digitala). Kontsultagai: [https://www.uv.es/friasnav/AlfaCronbach.pdf].
Gardner, Robert (1985). The attitude/motivation test battery. Canada: The University of Western Ontario.
Gregory, Michael eta Carrol, Susanne (2019). Language and situation. Language varieties and their social context. Londres: Routledge.
Guirado, Odei eta Rua, Jone (2023a). «Aisialdia, hezkuntza ez-formala, bizipen positiboak eta euskara: eman hegoak udaleku irekien ebaluazio-ikerkuntza», Bat Soziolinguitika Aldizkaria 127 (2): 59-79. Kontsultagai: [https://doi.org/10.55714/BAT-127.3]. DOI: https://doi.org/10.55714/BAT-127.3
Guirado, Odei eta Rua, Jone (2023b). «Pulunpa (e)ta Xin! Erdal jatorria duten ikasleentzako harrera- eta murgiltze-plana: esku-hartze pedagogikoaren ekintza-ikerketa», Euskera Ikerkreta Aldizkaria 68 (2): 41-86. Kontsultagai: [https://doi.org/10.59866/eia.v2i68.265]. DOI: https://doi.org/10.59866/eia.v2i68.265
Guirado, Odei eta Santos, Alaitz (2024). «Komunikazio-antsietatea, hezkuntza formala eta euskarazko hizkera informalaren ikas-irakaskuntza», Fontes Linguae Vasconum 139: 93-113. Kontsultagai: [https://doi.org/10.35462/flv138.7]. DOI: https://doi.org/10.35462/flv138.7
Gutiérrez, Pablo (2014). Motivación, lengua y contexto. Madril: Edinumen.
Gutiérrez, Melchor (2014). «Relaciones entre el clima motivacional, las experiencias en educación física y la motivación intrínseca de los alumnos», Retos. Nuevas Tendencias en Educación Física Deporte y Recreación 26: 9-14. Kontsultagai: [https://doi.org/10.47197/retos.v0i26.34387]. DOI: https://doi.org/10.47197/retos.v0i26.34387
Hornberger, Nancy H. (2003). «Continua of Biliteracy», in Continua of Biliteracy. An Ecological Framework for Educational Policy, Research, and Practice in Multilingual Settings, N. Hornberger (arg.). Clevedon: Multilingual Matters: 3-34. DOI: https://doi.org/10.2307/jj.27195522.7
Iarnoz, Sagrario (1994). «Atxikimendua ebaluatzeko tresnak», Uztaro 11: 89-103.
Ibarra, O. (2020). «Gazte-hizkerak, adierazkortasuna eta kode-txandaketak», in Euskara batua eta tokian tokiko erabilera. Korapiloak eta erronkak, Jagon bilduma, 20. Bilbo: Euskaltzaindia: 123-138.
Iurrebaso, Iñaki (2022). Hizkuntza gutxituen jarraipena, ordezkapena eta indarberritzea neurtzeko demolinguistikako tresna metodologikoak garatzen Euskal Herrirako aplikazio praktikoa. Donostia: EHU/UPV. (Patxi Juaristik eta Iñaki Martinez de Lunak zuzendutako tesia).
Ivaz, Lela, Costa, Albert eta Duñabeitia, Jon (2016). «The emotional impact of being myself: emotions and foreign-language processing», Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition 42 (3): 489-496. Kontsultagai: [https://doi.org/10.1037/xlm0000179]. DOI: https://doi.org/10.1037/xlm0000179
Jaffe, Alexandra (2015). «Defining the new speaker: theoretical perspectives and learner trajectories», International Journal of the Sociology of Language 231: 21-44. Kontsultagai: [https://doi.org/10.1515/ijsl-2014-0030]. DOI: https://doi.org/10.1515/ijsl-2014-0030
Juaristi, Patxi (2008). «Nola sortu zerbait berria, baina zerbait gurea», in Atzotik Etzira XII. Jardunaldiak. Bilbo: Mendebalde Kultur Elkartea.
Labov, William (2006a). «The study of language in its social context», in The Social Stratification of English in New York City. Cambridge: Cambridge University Press: 3-17. Kontsultagai: [https://doi.org/10.1017/CBO9780511618208]. DOI: https://doi.org/10.1017/CBO9780511618208.004
Labov, William (2006b). «The isolation of contextual styles», in The Social Stratification of English in New York City. Cambridge: Cambridge University Press: 58-86. (2. argitaraldia). Kontsultagai: [https://doi.org/10.1017/CBO9780511618208.007]. DOI: https://doi.org/10.1017/CBO9780511618208.007
Lasa, Xabier (2023). «Denok izan behar dugu hizkuntza-irakasle», in Euskarazko ahozko jarduna Nafarroako gaztetxoen artean. Egoera eta aukera berriak, S. Aleman (arg.). Jagon bilduma, 24. Bilbo: Euskaltzaindia: 45-59.
López, Félix (1993). «Las relaciones afectivas a lo largo del ciclo vital», in Teoría del apego y relaciones afectivas, M.J. Ortiz Baron eta S. Iarnoz Iaben (arg.). Bilbo: Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua: 11-62.
Lukas, Jose Francisco eta Santiago, Karlos (2016). Hezkuntza ebaluazioa. Donostia: Euskal Herriko Unibertsitatea.
Maquilón, José Javier eta Hernández, Fuensanta (2011). «Influencia de la motivación en el rendimiento académico de los estudiantes de formación profesional», Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado 14 (1): 81-100.
Martinez de Luna, Iñaki, Iñarra, Maialen eta Suberbiola, Pablo (2023). «Second language acquisition and minority languages: An introduction», in The Minority Language as a Second Language. Nueva York: Routledge: 1-15. Kontsultagai: [https://doi.org/10.4324/9781003299547-7]. DOI: https://doi.org/10.4324/9781003299547-1
Migelena, Joana, Guirado, Odei eta Dosil, Maria (2024). «Haurtzaroa eta nerabezaroa babesteko Gipuzkoako egoitza-harrerak: euskara, tutelatu ohien bizipenak eta hizkuntza-eskubideak», Fontes Linguae Vasconum 138: 563-585. Kontsultagai: [https://doi.org/10.35462/flv138.6]. DOI: https://doi.org/10.35462/flv138.6
Millares, Rosa, Filella, Gemma eta La Vega, Pere (2017). «Educación Física emocional a través del juego en educación primaria: ayudando a los maestros a tomar decisiones», Retos. Nuevas Tendencias en Educación Física Deporte y Recreación 31: 88-93. DOI: https://doi.org/10.47197/retos.v0i31.49607
Muñoa, Inma (2020). «Erregistroak, aldaerak, hizkera gazteak… Zer egin dezake eskolak?», in Euskara batua eta tokian tokiko erabilera: korapiloak eta erronkak. Jagon bilduma, 20. Bilbo: Euskaltzaindia: 111-122.
Muñoa, Inma, Beola, Ainhoa eta Lasa, Xabier (2023). «Hezkuntzan soziolinguistika lantzen: zenbait gako eta “esperientzia”», Bat Soziolinguistika Aldizkaria 131 (2): 11-33. Kontsultagai: [https://doi.org/10.55714/BAT-131.1]. DOI: https://doi.org/10.55714/BAT-131.1
Olasagarre, Yolanda eta Ramos, Rosa (2021). «Euskararen motibazioa handitzea, euskararekiko atxikimendua hobetzeko bidea», Bat Soziolinguistika Aldizkaria 120 (3): 135-149.
Olasagarre, Yolanda (2023). «Ikasleen ahozko komunikazioa eskolan lantzeko aukerak eta oztopoak», in Euskarazko ahozko jarduna Nafarroako gaztetxoen artean. Egoera eta aukera berriak, S. Aleman (arg.). Jagon bilduma, 24. Bilbo: Euskaltzaindia: 11-31.
Ortega, Ane, Urla, Jacqueline, Amorrortu, Estibaliz, Goirigolzarri, Jone eta Uranga, Belen (2015). «Linguistic identity among new speakers of Basque», International Journal of the Sociology of Language 231: 85-105. Kontsultagai: [https://doi.org/10.1515/ijsl-2014-0033]. DOI: https://doi.org/10.1515/ijsl-2014-0033
Ortega, Ane (2024). «Kontzientzia soziolinguistikoa hezkuntzan: hitzaurrea», Bat Soziolinguistika Aldizkaria 131 (2): 7-10. Kontsultagai: [https://doi.org/10.55714/BAT-131.0]. DOI: https://doi.org/10.55714/BAT-131
Oruesagasti, Goizargi, Arakistain, Joana eta Otaegi, Aizpea (2014). «Nola txertatu genero-ikuspegia hizkuntza-politikan? Lanerako marko baten proposamena», Bat Soziolinguistika aldizkaria 92-93 (2014, 3-4): 67-86. Kontsultagai: [https://soziolinguistika.eus/files/Goizargi%20Oruesagasti%20et%20al.pdf].
Pereira, Zulay (2011). «Los diseños de método mixto en la investigación en educación: una experiencia concreta», Revista Electrónica Educare 15 (1): 15-29. DOI: https://doi.org/10.15359/ree.15-1.2
Parrilla, Ángeles (2010). «Ética para una investigación inclusiva», Revista Educación Inclusiva 1 (3): 165-174.
Paz, Javier (2018). «La ética en la investigación educativa», Revista Ciencias Pedagógicas en la Educación 6 (1): 45-51. Kontsultagai: [http://dx.doi.org/10.26423/rcpi.v6i1.219]. DOI: https://doi.org/10.26423/rcpi.v6i1.219
Pinzón, Iliana (2005). «Nociones lingüísticas básicas: lenguaje, lengua, habla, dialecto», Revista La Tadeo 71: 9-21.
Ramos, Daniela eta Maya, Yeneidys (2022). «Los juegos tradicionales y la motivación por el aprendizaje del idioma inglés», Sociedad & Tecnología 5 (3): 565-576. Kontsultagai: [https://doi.org/10.51247/st.v5i3.265]. DOI: https://doi.org/10.51247/st.v5i3.265
Ramos, Rosa eta Olasagarre, Yolanda (2022). «Soziolinguistika ez da bidea. Motibazioa sustatzeko baliabideak», Motibazioa Sustatzeko Baliabideak bloga (2000ko apirilaren 4a). (Argitalpen digitala). Kontsultagai: [https://eibz.educacion.navarra.es/blogak/msb/2022/04/11/soziolinguistika-ez-da-bidea/]. (2024/10/01 kontsultatua).
Ramos, Rosa (2023). «Ahozko gaitasuna eta hizkuntzaren atxikimendua komunikazioaren jokalekuan», in Euskarazko ahozko jarduna Nafarroako gaztetxoen artean. Egoera eta aukera berriak, S. Aleman (arg.). Jagon bilduma, 24. Bilbo: Euskaltzaindia: 33-43.
Rodríguez, Yaneth (2021). «Juegos verbales como estrategia para mejorar la expresión oral en el idioma inglés en estudiantes del primer año de educación secundaria», Revista Educacion 19 (19): 165-18. DOI: https://doi.org/10.51440/unsch.revistaeducacion.2021.19.199
Salcines, Irina, González-Fernández, Natalia, Ramírez-García, Antonia eta Martínez-Mínguez Lurdes (2018). «Validación de la escala de autopercepción de competencias transversales y profesionales de estudiantes de Educación Superior», Profesorado. Revista de Currículum y Formación del Profesorado 22 (3): 31-51. Kontsultagai: [https://doi.org/10.30827/profesorado.v22i3.7989]. DOI: https://doi.org/10.30827/profesorado.v22i3.7989
Sánchez, Jose María, Txepetx (1991). Un futuro para nuestro pasado. Claves de la recuperación del euskara y teoría social de las lenguas. Donostia: Gipuzkoako Foru Aldundia. DOI: https://doi.org/10.1387/asju.8593
Santos, Alaitz (2023). «Percepciones sobre la ansiedad comunicativa hacia el inglés en la Comunidad Autónoma Vasca», Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature 16 (1): 1-20. DOI: https://doi.org/10.5565/rev/jtl3.1131
Sarasua, Jon (2013). Hiztunpolisa. Euskaltasunaren norabideez apunteak. Iruñea: Pamiela.
Sarasua, Jon (2024). «Euskararen etorkizun-ikuspegia: ariketa sintetikoa», in Euskararen gogoetagunea 1. Bilbo: Euskaltzaindia: 41-92.
Silva, Daniel N. eta Borba, Rodrigo (2024). «Sociolinguistics of hope: language between the no-more and the not-yet», Language in Society 53: 775-790. Kontsultagai: [https://doi.org/10.1017/S0047404524000903]. DOI: https://doi.org/10.1017/S0047404524000903
Tickoo, Makhan (1991). Languages & Standards. Issues, Attitudes, Case Studies. Singapore: Seameo Regional Language Centre.
Travalia, Carolina (2008). «Las colocaciones coloquiales en español», in Actas del Congreso Internacional de Fraseología y Paremiología. Madril: Universidad Autónoma de Madrid: 163-179.
Urla, Jacqueline (2014). Reclaiming Basque. Language, nation and cultural activism. Reno, NV: University of Nevada Press.
Van Lier, Leo (2004). The Ecology and Semiotics of Language Learning. A Sociocultural Perspective. Boston: Kluwer Academic. Kontsultagai: [https://doi.org/10.1007/1-4020-7912-5]. DOI: https://doi.org/10.1007/1-4020-7912-5
Vigara, Ana María (1998). «Aspectos pragmático-discursivos del uso de expresiones fosilizadas en el español hablado», in Estudios de fraseología y fraseografía del español actual, G. Wotjak (arg.). Madril: Iberoamericana Vervuert: 97-128. DOI: https://doi.org/10.31819/9783865278371-007
Vilches, Carlos, Olasagarre, Yolanda eta Ramos, Rosa (2019). DBHko ikasleen hizkuntza atxikimendua hobetzeko ikerketa eta esku-hartzea. Nafarroako Gobernua (Hezkuntza Departamentua). (Argitalpen digitala). Kontsultagai: [https://www.educacion.navarra.es/documents/713364/714655/dbhkoikasleen.pdf/ed55cbde-4600-68a4-212e-eae72c80b528].
Vygostky, Lev (1978). Mind in society. The development of higher psychological processes. London: Harvard University Press.
Vygostky, Lev (1995). Pensamiento y lenguaje. Teoría del desarrollo cultural de las funciones psíquicas. Bartzelona: Ediciones Fausto.
Wang, Jiayu, Jin, Guangyu eta Li, Wenhua (2023). «Changing perceptions of language in sociolinguistics», Humanities and Social Sciences Communications 10 (91): 1-9. (Argitalpen digitala). Kontsultagai: [https://doi.org/10.1057/s41599-023-01574-5]. DOI: https://doi.org/10.1057/s41599-023-01574-5
Yan, Jackie Xiu eta Horwitz, Elaine Kolker (2008). «Learners’ perceptions of how anxiety interacts with personal and instructional factors to influence their achievement in English: A qualitative analysis of EFL learners in China», Language Learning 58 (1): 151-183. Kontsultagai: [https://doi.org/10.1111/j.1467-9922.2007.00437.x]. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1467-9922.2007.00437.x
Zabaleta, Olatz (2007). «Kale erabilera datuak aztertuz, gazteei begira», Bat Soziolinguistika Aldizkaria 64: 129-133.
Zalbide, Mikel (2011). «Diglosiaren purgatorioaz: teoriatik tiraka», Bat Soziolinguistika Aldizkaria 79: 13-152.
Zalbide, Mikel (2020). «Euskara batua eta eguneroko mintzamolde arruntak: zer dira eta zertarako? Biak nola uztartu?, in Euskara batua eta tokian tokiko erabilera. Korapiloak eta erronkak. Jagon bilduma, 20. Bilbo: Euskaltzaindia: 11-90.
Zamalloa, I. (2021). Atxikimendua eta Aurpegi-Emozioen Antzematea Mugako Nortasunaren Nahasmendua duten Pazienteetan. Bilbo: EHU/UPV. (Miguel Ángel Gonzálezek eta Ana Catalánek zuzendutako tesia). Kontsultagai: [http://hdl.handle.net/10810/51358].
Argitaratua
Zenbakia
Atala
Lizentzia
Egile-eskubideak 2025 Odei Guirado Irasuegi

Lan hau Creative Commons Aitortu-EzKomertziala 4.0 Nazioarteko Lizentziapean dago argitaratuta.
 
						 
							


