Irakurle klub feministak

literatura kritika feminista eta kolektiboaren erakusleiho

Egileak

DOI:

https://doi.org/10.59866/eia.vi67.7

Gako-hitzak:

literatur tertuliak, irakurle klubak, maskulinitate femeninoak, genero ariketak, Leslie Feinberg

Laburpena

Euskal Herrian irakurle klub feministak sortzen eta saretzen ari diren egiturak dira. Horien hedapenaren eta horietan emakumeen jabetzarako metodo bezala erabiltzen diren tertulien berri ematea du xedetzat artikulu honek. Horretarako, Vitoria-Gasteizko Feminist Agenda Literatur Klubaren lana eta Leslie Feinbergerren Mari-mutil handi baten bluesa (2018) eleberriaren irakurketa deskribatuko dira. Metodologiari dagokionez, literatur lanaren inguruko interpretazioak dimentsionatu eta kategorizatu dira, emaitzak eta ondorioak ateratzeko. Ondoriorik nagusiena da testua ezin aproposagoa dela Butlerrek (2018) proposatzen duen generoaren izate performatiboa eskoletan modu praktikoan ulertzeko eta genero ariketak egiteko.

Deskargak

Oraindik ez dago deskargen inguruko informaziorik.

Erreferentziak

Adams, Analise, Brock, Ryan, Gordon, Katie, Grohs, Jacob eta Kirk, Gary (2014). «Service, dialogue, and reflections as fundational elements in a living learning community», Journal of Student Affairs Research and Practice 15 (3): 179-188. https://doi.org/10.1515/jcc-2014-0021

Aguilar, Consol (2017). «La tertulia pedagógica en el practicum de la formación inicial de maestras y maestros», Revista Iberoamericana de Educación, 73 (2): 9-22. https://doi.org/10.35362/rie732198

Alonso, Josebe, Arandia, Maite, Loza, Miguel (2008). «La tertulia como estrategia metodológica en la formación continua avanzando en las dinámicas dialógicas», Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado, 11(1): 71-77.

Alvarez-Uria, Amaia (2011). Genero eta nazio identitateak Katalina Eleizegiren antzezlanetan. Doktorego tesia. Gasteiz: Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU).

Bakthin, Mikhail (1981). The dialogic imagination. Four Essays. Austin: University of Texas Press.

Brown, Robert eta Warwick, Paul (2019), «Civic learning in conversation: The common ground of difference», Thinking Skills and Creativity, 31: 346-353. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2019.01.003

Bruner, Jerome (1984). «Vygotsky's zone of proximal development : The hidden agenda». New Directions for Child and Adolescente Development, 23: 93-97. https://doi.org/10.1002/cd.23219842309

Bruner, Jerome (1987). «Life as narrative». Social Research 54 (1): 11-32.

Bruner, Jerome (1997). «A Narrative Model of Self-Construction». Annals of the New York Academy of Sciences, 818 (1) : 145-161. https://doi.org/10.1111/j.1749-6632.1997.tb48253.x

Bourdieu, Pierre (2000a). La dominación masculina. Bartzelona: Anagrama.

Bourdieu, Pierre (2000b). La distinción. Criterio y bases sociales del gusto. Madril: Taurus.

Butler, Judith (2018). Genero nahasmendua. Donostia: Elkar.

Castells, M. (1997). «An introduction to the information age», Analysis of Urban Change, Theory, Action 2: 6-16. https:/ doi.org/10.1080/13604819708900050

Castillo Etxano, Isa eta Retolaza, Iratxe (2013). Genero ariketak. Feminismoaren subjektuak. Donostia: Edo!

Chomsky, Noam (1986). Knowledge of language. Its nature, Origin and Use. Nu-va York: Praeger.

Coffey, Amanda eta Atkinson, Paul (2003). Encontrar el sentido a los datos cualitativos. Medellin: Contus.

Connell, R.W. (1995). Masculinities. Cambridge: Polity Press.

Connell, R.W. eta Messerschmidt, James W. (2005). «Hegemonic Masculinity: Rethinking the Concept», Gender and Society, 19 (6): 829-859. https://doi.org/10.1177/0891243205278639

Eco, Umberto (1992). Los límites de la interpretación. Bartzelona: Lumen.

Egaña, Ibon (koord.) (2010). Desira desordenatutak. Queer irakurketak (euskal) literaturaz. Donostia: Utriusque Vasconiae.

Feinberg, Leslie (2018). Mari-mutil handi baten bluesa. Iruñea: Katakrak.

Fernández, Mercedes (2012). Escuela de Empoderamiento para las Mujeres. Nuevas experiencias de formación y transformación feminista en la sociedad vasca. Trabajo fin de máster sin publicar. Bilbo: Universidad del País Vasco (EHU/UPV).

Flecha, Ramón (1997). Compartiendo palabras. El aprendizaje de las personas adultas a través del diálogo. Bartzelona: Paidós.

Flecha, Ramón, Alvarez, Pilar (2016). «Fomentando el aprendizaje y la solidarida entre el alumnado a través de la lectura de clásicos de la literatura universal: el caso de las tertulias dialógicas», Educación, Lenguaje y Sociedad XIII, 13: 1-19.

Habermas, Jürgen (1987). Teoria de la acción comunicativa. Madrid: Taurus.

Halberstam, Judith (2008). Masculinidad Femenina. Bartzelona: Egalles.

Lasarte, Gema, Perales-fernández-de-Gamboa, Andrea (2021b). «Karmele Jaioren Aitaren etxearen kritika kolektiboa eta feminista: proposamen metodologiko berritzailea». Fontes linguae vasconum: Studia et documenta. 53 (132): 487-514. https://doi.org/10.35462/flv132.8

Lasarte Leonet, Gema, Perales-Fernández-de-Gamboa, Andrea (2021). Literatur klub feministen bisibilizazio premia. Vitoria-Gasteizko Udaletxeko I. Berdintasun Sariaren harira argitaratzear dagoen memoria. https://doi.org/10.59866/eia.vi67.7

León, Orfelio Gerardo, Montero, Ignacio (2015). Métodos de investigación en Psicología y Educación. Las tradiciones cuantitativa y cualitativa (4. argitalpena). Madril: McGrawHill Education.

Loza, Miguel (2004). «Tertulias literarias», Cuadernos de pedagogía, 341: 66-69.

Luxan, Marta, Hernández, Jone Miren, Irujo, Xabier (2020). LGBTQI+ in the Basque Country. Reno: Center for Basque Studies, University of Reno.

Meabe, Miren Agur (2020). Nola gorde errautsa kolkoan. Zarautz: Susa.

Miner, Kattalin (2019). Moio. Donostia: Elkar.

Palomares, Ascensión, Domínguez, Francisco Javier (2019). «Tertulias dialógicas literarias como actuación educativa de éxitos para mejorar la comprensión lingüística», Revista Internacional de Apoyo a la Inclusión, Logopedia, Sociedad y multiculturalidad, 5: 38-53. https://doi.org/10.17561/riai.v5.n3.4

Platero, Raquel (2013). «Basoerdi bat dela eta. Maskulinitateari eta trabestismoari buruzko historiak», Genero ariketak. Feminismoaren subjektuak, I. Retolazaq eta I. Castillo (koord.). Donostia: Edo!: 75-104.

Pulido, Cristina, Zepa, Brigita (2010). «La interpretación interactiva de los textos a través de las tertulias literarias dialógicas», Signos, 43(2): 295-309. https:/www.comunidadedeaprendizagem.com/uploads/materials/218/7a27bf4c99eddd35b6d-dac90fd72bf72.pdf webgunetik berreskuratuta. (2021-01-29).

Rekalde, Itziar, Alonso, Josebe, Arandia, Maite, Martínez, Isabel, Zarandona, Esther (2014). «Las tertulias literarias dialógicas en los procesos de enseñanza universitarios: reflexiones desde la práctica docente», Revista de Formación e Innovación Educativa Universitaria, 7(3): 155-172.

Rodríguez, Gregorio, Gil, Javier, García, Eduardo (1996). Análisis de los datos cualitativos asistidos por ordenador: Aguad y Nudist. Bartzelona: PPU.

Sancho, Eva (2016). «Las tertulias literarias dialógicas», Textos de Didáctica la Lengua y la Literatura, 74: 69-73. https://www-grao-com.ehu.idm.oclc.org/es/pro-ducto/las-tertulias-literarias-dialogicas webgunetik berreskuratuta (2021-02-25).

Valls, Rosa, Soler, Marta, Flecha, Ramón (2008). «Lectura dialógica: interracción es que mejoran y aceleran la lectura», Revista Iberoamericana de Educación, 46: 71-78. http://hdl.handle.net/2445/58596 webgunetik berreskuratuta (2021-01-26). https://doi.org/10.35362/rie460717

Vygotsky, Lev (1978). «Interaction Between Learning and Development». Readings on the Development of Children (Gauvain and Cole, eds.). New York : Scientific American Books: 34-40.

Wood, Phil, Smith, Joan (2018). Investigar en educación. Conceptos básicos y metodología para desarrollar proyectos de investigación. Madril: Narcea.

Deskargak

Argitaratua

2022-11-30

Aipuak nola egin

Lasarte, G., & Perales Fernández de Gamboa, A. (2022). Irakurle klub feministak: literatura kritika feminista eta kolektiboaren erakusleiho . Euskera Ikerketa Aldizkaria, (67), 63–86. https://doi.org/10.59866/eia.vi67.7

Zenbakia

Atala

Ikerketa-artikuluak