Euskara, hizkuntza akademikoa: laburpenen sistematizazioa helburu

Egileak

  • Garbiñe Bereziartua Etxeberria Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU)
  • Mari Mar Boillos Pereira Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU)

DOI:

https://doi.org/10.59866/eia.vi67.6

Gako-hitzak:

idazketa akademikoa, alfabetatzea, hizkuntza minorizatuak, Giza Zientziak

Laburpena

Ingelesa hizkuntza hegemonikoa bihurtu da inpaktu handiko argitalpen zientifikoetan, eta hizkuntza gutxituak itzaletan gelditu dira. Eragin hori nabarmenagoa da ibilbide akademiko laburra daukaten eta diskurtsoaren ezaugarriak oraindik definituta ez dauzkaten euskararen gisako hizkuntza gutxituen kasuan. Lan honetan, artikulu zientifikoen laburpenen ezaugarriak aztertzen dira. Horretarako, ikerketa misto bat egiten da, non Swalesen mugimenduen teoria (1990) eta hizkuntza-azterketa bat aplikatzen diren. Emaitzen arabera, oro har ez dago homogeneotasunik, baina ezaugarri zehatz batzuetan joera batzuk identifikatu dira. Emaitza horiei esker, euskara zientziaren hedapenerako hizkuntza gisa instituzionalizatzeko erronka berriak identifika daitezke.

Deskargak

Oraindik ez dago deskargen inguruko informaziorik.

##submission.downloads##

Argitaratuta

2022-11-30 — eguneratuta: 2022-11-30

Aipuak nola egin

Bereziartua Etxeberria, G., & Boillos Pereira, M. M. (2022). Euskara, hizkuntza akademikoa: laburpenen sistematizazioa helburu . Euskera Ikerketa Aldizkaria, (67), 33–62. https://doi.org/10.59866/eia.vi67.6

Zenbakia

Atala

Ikerketa-artikuluak