Fragmentarismoa testu postmodernoan: errealitatea kontatzeko ezintasuna Harkaitz Canoren Kandelikaran

Egileak

  • Paula Solana Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU)

DOI:

https://doi.org/10.59866/eia.v1i70.299

Gako-hitzak:

zinema, posmodernitatea, abangoardiak, Buñuel, collage

Laburpena

Harkaitz Canok 2021ean argitaratutako Kandelikara. Buñueli buruzko film baterako apunteak liburuaren azterketak narrazio posmodernoaren gakoak eta ideia nagusiak ulertzeko aukera eskaintzen du. Generoari dagokionez sailkaezina den testu honek, kontakizun fragmentario batetik eta Luis Buñuel zinema-zuzendari espainiarraren bizipenetatik abiatuta, xx. mendeko abangoardien eta posmodernitatearen arteko elkarrizketa metaliterarioa gauzatzen du. Bide horretatik joanda, zinemaren eta literaturaren arteko harremanari buruz hausnartzen du eta ikuspegi desberdinetatik hautematen ditu hainbat egoera, bizipen eta gogoeta, zenbait ahotsen bidez narrazio polifonikoa sortuz. Horrekin batera, testuaren collage erako egiturak fikzioa eta errealitatearen arteko mugak aztertzea ahalbidetzen du, baita kontakizun ororen —historiarena barne— osotasunaren ideiari aurka egin ere.

Deskargak

Oraindik ez dago deskargen inguruko informaziorik.

Erreferentziak

Amo Sánchez-Fortún, J.M. (2010). «Los recursos metaficcionales en la literatura juvenil: el caso de dónde crees que vas y quién te crees que eres de Benjamín Prado», Revista Ocnos 6: 21-34.

Beverley, J. (1992). La voz del otro. Testimonio, subalternidad y verdad narrativa. Lima: Latinoamericana Editores.

Bürger, P. eta Piñón, H. (1987). «Prólogo», Teoría de la vanguardia. Bartzelona: Península: 5-30.

Cano, H. (2004). Belarraren ahoa. Irun: Alberdania.

Cano, H. (2008). Zinea eta literatura. Begiaren ajeak. Donostia: Elkar.

Cano, H. (2021). Kandelikara. Buñueli buruzko film baterako apunteak. Nosferatu bilduma, 9. Donostia: Donostia Kultura.

Carrión, J. (2003). «Roberto Bolaño, realmente visceral», The Barcelona Review. Kontsultagai: [https://barcelonareview.com/38/s_jc.htm].

(2023/04/10 kontsultatua).

Imaz, A. (2021). «Luis Buñuel, kandela argitan», Berria. Kontsultagai: [https://www.berria.eus/paperekoa/1893/032/001/2021-11-11/luisbunuel-kandela-argitan.htm]. (2023/04/23 kontsultatua).

Medina-Bocos, A. (2001). Hacer literatura con la literatura. Madril: Akal.

Otaegi, L. (2020). «Kirmen Uriberen obraren irakurketa Bar Puerto proiektu multimediatik abiaturik», in Kirmen Uribe. Bizitza, fikzioa, M.J. Olaziregi Alustiza eta A. Elizalde Estenaga (ed.). Bilbo: UPV/EHU.

Uribe, K. (2010). Bar Puerto. Bazterreko ahotsak. Donostia: Elkar.

Veres Cortés, L. (2010). «Fragmentarismo y escritura: de la vanguardia a la metaliteratura», Sphera Pública 10: 103-122.

Zavaleta Balarezo, J. (2014). «Desde los márgenes: Los detectives salvajes, novela transnacional», Catedral Tomada: Revista de Crítica Literaria Latinoamericana 3 (vol. 2): 116-137.

Downloads

Argitaratua

2025-04-28

Aipuak nola egin

Solana, P. (2025). Fragmentarismoa testu postmodernoan: errealitatea kontatzeko ezintasuna Harkaitz Canoren Kandelikaran. Euskera Ikerketa Aldizkaria, 1(70), 361–379. https://doi.org/10.59866/eia.v1i70.299

Zenbakia

Atala

Ikerketa-artikuluak